Tuesday, January 8, 2013

Hanya Jauhari Mengenal Manikam

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.. Dah lama saya tidak menulis..rasanya terakhir kali menulis secara formal mungkin ketika di universiti. Sibuk menyiapkan assignment2 yg lecturer beri. Masa & ketika itu, menulis hanya utk mendapatkan markah yg cemerlang dlm setiap subjek yg diambil..atau lebih tepat lagi,  lebih nak mengelak dari kena repeat paper. Belajar di universiti swasta, bukan satu harga yg murah perlu dikeluarkan dari poket utk repeat paper kalau kantoi.. Dengan kos sara hidup yg tinggi, saya belajar sambil bekerja. Saya berusaha buat kedua2nya sehabis baik. Berusaha bekerja dgn gigih di tempat kerja demi menyara hidup & menampung kos2 lain sebagai pelajar. Berusaha sehabis baik sebagai pelajar bagi mengelak dari kena repeat paper (azam ketika itu..). Saya tidak merasa sepenuhnya life sebagai student yg lepak2 sambil study group kerana masa yg terhad. Saya sibuk membahagikan waktu antara belajar, kerja & keluarga. Kali ni, saya tidak terikat dgn peraturan & sebarang permarkahan utk menulis di blog ini. Tidak juga perlu memikirkan kosa kata & ayat2 bombastic.. Sekadar menulis dari kacamata seorang baker..menginterpretasikan hasil kerja & buah tangan dapur Delicious Red.. Tiada beban..fuhh lega.

Kini waktu saya lebih terarah pada cinta hati saya.. dapur Delicious Red & keluarga tercinta. Tiada juga masa utk lepak2 minum sambil bual2 kosong dgn kawan2 rapat. Rata2 kawan rapat saya pun telah berkeluarga & sibuk dgn rutin harian sebagai surirumah/ karier.mereka. Masing2 sibuk menjadi insan yg cemerlang di sisi keluarga/ teman2 sepejabat. Sementelah itu, saya mendedikasikan seluruh masa saya pada rumahtangga & dapur Delicious Red. Sesekali kami isikan masa di rumah kedua org tua kami.. Rutin biasa sebagai satu keluarga, saling ziarah menziarahi. 

Mendedikasikan waktu di dapur Delicious Red menuntut seluruh ketelitian & tumpuan. Saya banyak belajar dari En Husband saya berkenaan usaha yg tidak pernah kenal erti jemu. Kami suami isteri kerja sendiri. En Husband merasakan lebih senang berdikari utk menyara hidup kami sekeluarga. Sementara saya sibuk mengumpulkan modal utk meng'upgrade' diri sebagai cake decorator.. Besar harapan kami agar sampai masanya saya berjaya menjadi cake decorator setelah tamat course & mendapat Master dlm cake decoration...in sha Allah..

Bercakap mengenai seorang insan yg saya namakan sebagai En Husband di sini.. Saya teramat kagum dgn insan ini. Saya bukan bercakap sebagai kapasiti saya sebagai isteri tapi rasa kagum ini telah lama bercambah ketika kami hanya bergelar sahabat lagi.Kagum dgn sikap taat & setia pada kedua org tuanya, usahanya yg tidak pernah kenal erti jemu & putus asa, hormat pada org di sekelilingnya, sabar dlm melakukan kerja2nya, penuh dgn idea2 bernas & pengamatan pd kerjanya. Biar gagal sekali pun, dia tetap berusaha & terus berusaha utk tugas2 yg seterusnya. Seperti kata ibu saya, bukan senang utk menjadi senang & bukan susah utk menjadi susah. Itulah yg saya lihat dlm diri En Husband. Byk pertikaian pd usaha2nya tapi dia tetap sabar menerimanya. Berita gembira utk mereka yg tidak pernah kenal erti lelah, usahanya hampir menampakkan hasilnya. Ada insan yg memperlihatkan bakatnya.. Insan itu menemui kilauan bintang yg perlu digilap.. Hari ini, hari pertama dia diterima kerana bakat & usahanya. Semoga dipermudahkan segala usahanya..aminnn..

Kerana usaha gigih yg diperlihatkan oleh En Husband, saya di sini masih meneruskan usaha saya sebagai homemade baker. Dgn harapan suatu ketika nanti saya berjaya menjadi cake decorator sebagus Rani Canglun Delights @http://ranicakes.com/ atau mungkin sebagus Su-Yin @ http://delectable.com.my/about atau juga sekreatif Chef Wan Noor Zamran @ http://madaboutcake.blogspot.com/ Doakan kejayaan saya..aminnn

Jom layan gambar tempahan2 dari pelanggan Delicious Red. Terima kasih di atas kepercayaan & memilih menu dari dapur Delicious Red @http://www.facebook.com/pages/Delicious-Red/277937515560985?ref=hl..


           Order Dari Puan Haslina Sahak

 Kek Choc Moist 10" x 10"; tema taman & princess utk si puteri cilik Puan Haslina Sahak

 Juga tempahan dari Puan Haslina Sahak utk celebrate keesokan harinya dgn rakan2 kelas si puteri cilik, Ayshanur


 Kek Choc Moist 18" x 10" + Kek Barbie Doll



Trifle Strawberry

Ini pula order lain dari Syazzy Razali
 Tempahan dari Syazzy Razali utk birthday putera kesayangannya, Dhazery

 Apam Polkadot + Apam Angry Bird

 For Birthday boy..Happy Birthday Dhazery..;-)

Rainbow Cupcake; tema Transformer













No comments:

Post a Comment